Τους θαυμάζω και τους παρακολουθώ από κοντά – όχι από τόσο κοντά όσο θα ήθελα. Δηλαδή, η Πάτρα δεν είναι μακριά και οι Jazz λόγοι για να βρεθείς εκεί τέτοιες μέρες είναι πολλοί.
Είναι κάθε φορά περισσότεροι. Είναι βήματα μπροστά. Για το JAZZ + ΠΡΑΞΕΙΣ 2019 λέω, το φεστιβάλ που και φέτος στήνει σκηνή δελεαστική. Το πρόγραμμα εκλεκτό, τα πρόσωπα σημαντικά. Που σημαίνει ότι οι άνθρωποι που το ετοιμάζουν δουλεύουν με προσοχή και τους ‘βλέπω’ ήδη κάπου εκεί κοντά στη σκηνή να χαμογελάνε με ικανοποίηση. Όσο βέβαια επιτρέπει το άγχος του διοργανωτή.
Πάτρα καλεί Jazz και η Jazz _όλα αυτά τα πολλά πράγματα που είναι η Jazz που συνεχώς μεταμορφώνεται αλλάζει
– ανταποκρίνεται στο τριήμερο Jazz+Πράξεις 2019 του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας που διοργανώνει η Δημοτική Βιβλιοθήκη-Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Πατρέων, στον χώρο του Αίθριου του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου (ή αν ο καιρός δεν επιτρέψει εντός – στην αίθουσα Αίγλη στη Veso Mare).
Δυνατό πρόγραμμα. Και ιδού, πρώτη μέρα – την Πέμπτη 6/6: Κυριάκος Σφέτσας. Ω ναι! Εξι Έλληνες μουσικοί παρουσιάζουν τις δημιουργίες του – δηλαδή η Greek Fusion Orchestra. Ετοιμάσου για εμπειρία. Αξίζει να σκαλίσεις, να ψάξεις, να ακούσεις…την ιστορία της Greek Fusion Orchestra που δεν έπαιξε ζωντανά ποτέ στα 70ς, τότε, πέρσι όμως, 41 χρόνια αργότερα, με νέους μουσικούς που επιλέχτηκαν από τον ίδιο τον Κυριάκο Σφέτσα, ξεκίνησε να παρουσιάζει την μουσική της στο κοινό.
Και μετά τον πρώτο δίσκο Greek Fusion Orchestra Vol.1 με ένα μέρος από ηχογραφήσεις της εποχής εκείνης (1977)/πολύ μπροστά/η δισκογραφική Teranga Beat (να την τσεκάρετε τακτικά!) κυκλοφόρησε μόλις το Vol.2, με συνθέσεις που ηχογραφήθηκαν ακριβώς μετά την ολοκλήρωση του υλικού της πρώτης κυκλοφορίας. Αυτά τα ωραία.
Και φεστιβαλική συνέχεια – μένουμε Πάτρα:
Μέρα δεύτερη, Παρασκευή – ο Gilad Atzmon, ο σαξοφωνίστας και συνθέτης με τους δικούς μας εξαιρετικούς Next Step Quartet. Πολύ ενδιαφέρον ακούγεται αυτό.
Όπως και το άλλο, την επόμενη μέρα, Σάββατο, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σημειώνουν οι διοργανωτές, ο Mathias Eick με το κουϊντέτο του. Ο τρομπετίστας – και όχι μόνο – ο Νορβηγός που έχει πολλές κυκλοφορίες στην ECM (πρόσφατο το πολύ καλό άλμπουμ του Ravensburg) ανήκει στην αφρόκρεμα της ευρωπαϊκής τζαζ, που ανθίζει τελευταία, με δημιουργικούς μουσικούς και σκηνές που φτιάχνουν τζαζ καταστάσεις.
Σε λίγες ώρες λοιπόν : JAZZ + ΠΡΑΞΕΙΣ 2019 …και ο ήχος της Πάτρας είναι JazZ.