Ήμουν στο νερό όταν είδα, προχτές, την Κυριακή τα πρώτα πυροσβεστικά αεροπλάνα να πετάνε. Από το πρωί είχα νοιώσει το σφίξιμο στο στομάχι. Όταν φυσάει καλοκαιριάτικα, με μεγάλες θερμοκρασίες, το νοιώθω. «Μυρίζομαι» φωτιά και δεν αργώ να την μυρίσω τη φωτιά.
Έβλεπα και τον μαύρο καπνό, που ερχόταν από την Κερατέα. Καιγόταν και η Σταμάτα και μερικές ώρες νωρίτερα καιγόταν η Σέριφος. Καιγόμαστε και το νερό λιγοστεύει. Κοκκινίζει ο πλανήτης και στο μεταξύ φέτος χάθηκε και ο Ιούνιος, εκείνος που ξέραμε με τις λίγες δροσιές.
Το No Future δεν το φοράμε πια στα τισερτ των Sex Pistols, το φορέσαμε sur mesure στον πλανήτη που μας τελειώνει, μας στέλνει χαιρετίσματα, λυπάται, έτσι όπως ήρθαν (όπως τα φέραμε) τα πράγματα, αποχωρεί, σβήνει δεν αντέχει άλλο.
Θα είμαι στην Εύβοια σε λίγο στο Evia Film Project. Την πράσινη πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που γίνεται για 3η φορά και έχει κεντρικό θέμα το Νερό. Προβολές στα βαθιά, ταινίες στο κύμα, σκέψεις στην παραλία, υποβρύχιες περιπέτειες, μέρες ξηρασίας, κύματα καύσωνα.
‘Ήμουν με τα πόδια στο νερό, όταν αντίκρυσα πρώτη φορά τα καρβουνιασμένα δέντρα στην Αγία Άννα, εκεί που την φωτιά την σταμάτησε μόνο η θάλασσα. Στο1o Evia Film Project. Τις εικόνες εκείνες και τις ιστορίες που μας έλεγαν οι άνθρωποι δεν θα τις ξεχάσω ποτέ.
Όπως τις νύχτες στο Ελύμνιον και στο Απόλλων – το θερινό στην Αιδηψό που ξανάφερε στη ζωή το Φεστιβάλ μαζί με και τον Δήμο Ιστιαίας-Αιδηψού και δόθηκε στο κοινό, και τις ταινίες που είδαμε εκεί, να ξεγυμνώνουν, κάποιες από αυτές, τα μεγάλα συμφέροντα αυτά που ροκανίζουν το αύριο του πλανήτη.
Η Βόρεια Εύβοια, που έχει βαθιά πληγεί από τις καταστροφές, σαν παγκόσμιο κέντρο για το green cinema.
Υπάρχει ζωή μετά τη φωτιά; Πόσες φορές μπορεί να καεί ένας τόπος και να ξαναζωντανέψει; Και μετά, τι;
Και απόψε (τρίτη 2 Ιουλίου) ξεκινάει το 3ο Evia Film Project με μια μεγάλη βουτιά σε συναρπαστικά βαθιά νερά – γιατί απλά δεν θα μπορούσε να λείπει. Ο Ζακ – Ιβ Κουστό. Βουτιά στον υδάτινο κόσμο του πρωτοπόρου Κουστό και πρεμιέρα για το Φεστιβάλ με την Οδύσσεια του Ζερόμ Σαλ.